Скарбничка порад для батьків: ігри для гіперактивних малюків

Скарбничка порад для батьків: ігри для гіперактивних малюків

Гра — це не тільки спосіб оволодіння певними навичками, а і терапевтичний метод. Тим паче, що сучасним дітям все частіше ставлять діагноз «гіперактивність», гра стає невід’ємною складовою корекційних занять. Таким малюкам через імпульсивність, швидку стомлюваність, невміння взаємодіяти тяжко адаптуватися до навколишнього середовища та однолітків. Саме розвиток емоційно-вольової сфери, який досягається шляхом ігор, сприяє саморегуляції. Бажаючи допомогти дитині стати більш соціалізованою, треба поетапно залучати її до ігор у малих групах, але починати необхідно з індивідуальних занять. Необов’язково залучати певних спеціалістів, кожна матуся сама здатна допомогти своєму малюкові шляхом занять та ігор. Основана функція батьків гіперактивних дітей — регулювання.

Але перш ніж починати будь-які заняття, батькам треба усвідомити деякі правила. А саме:

1. Не можна дорікати гіперактивній дитині в його надлишковій активності. Буває, що малюк «вимотує». Замість фраз «зупинись», «не можна», краще переключити його увагу на якусь іншу справу.

2. Правила будь-якої гри (як і саме спілкування) треба пояснювати спокійним тоном. Інструкції, які ви надаєте, мають бути чіткими і зрозумілими. Звертаючись до дитини, недостатньо бути в полі зору, треба встановити контакт очима, сісти на одному рівні.

3. Заохочуйте малюка на успіхи. Наприклад: «Який ти молодець, що самостійно складаєш іграшки, бо згадав, що скоро будемо лягати відпочивати!»

4. Пам’ятайте про режим дня. Добре, якщо дитина ходить до садочку. Такі діти більш-менш відчувають час занять та відпочинку. Якщо ж ваша дитина не відвідує дитячого закладу, вам необхідно самостійно привчати до режиму. Для ігор з гіперактивними дітьми краще обирати ранкові години (9 — 11 год.).

5. Ігри мають бути короткими за часом, задовольняти потреби в руховій активності.

6. Підсумок (результат) гри має наступати швидко.

7. В арсеналі має бути декілька коротких ігор, щоб їх чергувати, не дозволяючи малюкові стомитися від одноманітності.

8. Слабкі функції тренуються послідовно. На першому етапі тренуємо увагу, на другому знімаємо напруження, слідом іде розвиток вольової сфери. На заключному етапі закріплюємо вміння спілкуватися.

Ігри для концентрації уваги та рухової діяльності

● «Світлофор»

Підготовка: заздалегідь готуємо 3 фігурки з картону (наприклад, кружечки, квадратики, долоні) зеленого, жовтого та червоного кольорів.

Правила: коли ви піднімаєте зелену фігурку, можна кричати, бігати, стрибати; якщо жовту — говорити пошепки, рухи мають бути повільними; червоний сигнал означатиме повну зупинку (завмирання).

● «Знайди відмінності»

Підготовка: необхідно мати папір, фломастер.

Правила: дитина щось малює та передає дорослому цю картинку. Малюк відвертається, а ви домальовуєте деякі деталі та повертає картинку. Задача — дізнатися, які зміни з’явилися на картинці. Потім можна помінятися ролями.

Ще один варіант: покласти будь-який новий предмет до кімнати на відносно помітне місце (іграшку, апельсин), попросити дитину здогадатися, що нового в кімнаті.

● «Дотик»

Підготовка: знайти предмети, які вироблені із різних матеріалів (дерева, атласу, хутра, паперу та ін.)

Правила: розкладаємо перед дитиною на столі предмети, даємо уважно роздивитися, помацати. Потім просимо малюка заплющити оченята та на дотик здогадатися, де який предмет. Така гра заспокоїть, зніме нервову напругу, а також розвиватиме тактильні відчуття.

● «Клубочок»

Підготовка: знадобиться пряжа (бажано яскравого кольору).

Правила: розповідаємо, що нам треба отримати чарівний клубочок, а для цього необхідно змотати в клубочок яскраві нитки. Така гра спрямована на саморегуляцію та заспокоєння.

В будь-який час в будь-якому місці

Дорогою із садочку або магазину додому малюкові можна запропонувати змагання: хто перший побачить червоний автомобіль або чоловіка з собакою. Така розвага допоможе тренувати спостережливість, утримувати в голові інструкцію. Якщо ви їдете в автобусі або автомобілі, можна рахувати (якщо дитина вже вміє) автівки синього кольору, які їдуть назустріч. Головне — спрямувати надмірну активність дитини в потрібне русло та зацікавити тим, що є навкруги.


Для додавання коментарів, Вам необхідно Увійти або зареєструватись.
Додати коментар