Розвиваємо дрібну моторику

Розвиваємо дрібну моторику

Розвивати дрібну моторику малюка можна за допомогою пальчикових ігор та інших вправ. Починати займатися такими вправами рекомендують якомога раніше. При цьому потрібно починати з простого, потім переходити до більш складного, повторювати те, що вже вийшло, і тренувати ті навички, котрі малюкові з перших разів не далися.

Безумовно, важливо адекватно оцінювати можливості дитини, не треба змушувати її робити те, що їй не подобається або погано виходить. Головне правило таких занять — вони повинні проходити у формі гри.

Розвиток гнучкості пальчиків, точності рухів, моторики і тактильних відчуттів — чи не найпотужніший стимул для розвитку мови, пам'яті, мислення, уваги дитини.

Чому розвиток моторики є настільки важливим? Виявляється, що в головному мозку людини центри, відповідальні за дрібні рухи пальцями рук і мовлення, знаходяться зовсім поруч один з одним. Таким чином, стимулюючи розвиток одного центру, відповідального за дрібну моторику, ми одночасно активізуємо сусідні зони, що відповідають за мовлення. І навпаки — розвиваючи мовлення, ми розвиваємо наші пальчики.

Розвиток дрібної моторики виконується в комплексі з тренуванням спостережливості, пам'яті, логічного мислення та уваги, а також з масажними вправами пальчиків і долонь. Фахівці стверджують, що добре розвинені кисті рук як би «потягнуть» за собою і розвиток інтелекту малюка.

Комплекс вправ на розвиток дрібної моторики

● Проговорюємо наступні рядочки і супроводжуємо їх відповідними рухами:

Вітаємо щічки! Шльоп-шльоп-шльоп!

Вітаємо губки! Чмок-чмок-чмок!

Вітаємо носика! Біп-біп-біп!

А це що за кущ? Хрум-хрум-хрум!

Виросла капуста! Ми її рубаємо,

Ми капусту мнемо-розминаємо!

Ми капусту солимо-солимо.

Ми моркву тремо-тремо!

Усе перемішуємо: мішаємо, мішаємо.

До діжки кладемо,

І діжку несемо.

● Для цієї вправи вам знадобиться дві невеликі кульки: одна для вас, інша — для малюка. Кулька повинна зручно лежати в долоні дитини. Показуємо малюкові наступні рухи, а він їх повторює.

Беремо уявного їжачка і катаємо його в долоньках: «Катаємо, катаємо поміж долонь. В одній долоньці мнемо їжачка. В іншій долоньці мнемо їжачка».

Потім знову катаємо його в долоньках.

Катаємо по підлозі: «Катаємо, катаємо їжачка однією долонькою, потім — іншою».

Передаємо їжачка з однієї долоньки до іншої туди-сюди: «Раз-два! З долоньки в долоньку стрибає їжачок!».

Потім ховаємо їжачка за спиною і передаємо його з однієї долоньки до іншої: «Із долоньки в долоньку, туди-сюди — бігає їжачок».

Потім — кидаємо їжачка матусі: «Оп! А матуся робить нам масаж: по плічках, по ніжках, по ручках бігає їжачок».

Беремо їжачка в ручки і робимо масаж матусі: катаємо їжачка по матусиним ручкам. Матусі дуже подобається!

● Для цієї вправи схрещуємо ручки у вигляді павучка, де пальчики — його лапки. Проговорюємо наступні рядочки, супроводжуючи їх відповідними рухами:

«Павучок повзе по вітці (пальчики «біжать» по плечиках)

Дощик його поливає —

Павучок на землі ховає.

Засвітило сонечко —

Павучок повзе високо-високо!

Ого! Куди заліз павучок! (прикладаємо ручки до голови)».

Потім схрещуємо ручки і показуємо, як швидко-швидко павучок перебирає лапками і повзає по землі: «Пальчиками швидко-швидко — от так бігає павучок!».

● А тепер прийшов козлик: «Двома пальчиками по землі козлик крокує, крокує. І бодається козлик пальчиками — от так бодається козлик! (показуємо)».

● Проговорюємо наступні рядочки і показуємо відповідні рухи:

1. Сонечко сяє, сопілочка грає,

Річка тече — човник пливе.

Правим ве́слом загрібаєм

Лівим ве́слом загрібаєм,

А тепер двома весла́ми,

Ми прямуємо до мами!

2. Права і ліва водять поїзда,

Ліва і права будують міста.

Наші ручки вміють шити та штопати,

Наші ручки вміють гучно хлопати!


Для додавання коментарів, Вам необхідно Увійти або зареєструватись.
Додати коментар