Мовлення дитини

Мовлення дитини

     Мова – то є одна з найважливіших відмінностей розумної людини від усіх інших представників тваринного світу. До того ж, це найзручніший спосіб спілкування, який визначає людство як суспільство. Коли в родині з’являється маленька людина, батьки із захопленням спостерігають за усіма кроками дорослішання, і також чекають із нетерпінням перших звуків та слів з вуст своєї любої крихітки.
       Правильний розвиток дитини – це, звичайно, нормальне бажання усіх матусь і татусів, і своєчасний початок мовлення не є виключенням. Та нажаль, не всі батьки розуміють, в якому віці дитина повинна розпочинати зрозуміло розмовляти, і в підсумку ми або передчасно панікуємо щодо неправильного розвитку мовлення, або пускаємо ситуацію на самоплив, не роблячи нічого. Адже зазвичай, усі орієнтуються на розповіді знайомих, родичів або сусідів, нехтуючи корисною літературою та порадами спеціалістів. Насправді, усі дітки різні і розвиваються за індивідуальним сценарієм, і про це слід пам’ятати всім батькам.
      Тож, де та грань, між нормальним та неправильним розвитком мовлення? Коли настає час вести дитину до логопеда? Це два актуальних питання, які турбують кожну щасливу матусю.
Коли дитина починає розмовляти
     Спеціалісти вважають, що вже наприкінці другого року життя дитина може і повинна вимовляти біля п’ятидесяти слів та висловлюватися невеличкими реченнями. В такому віці маля ще погано справляється із шиплячими, свистячими та сонорними звуками, а такі букви, як п, м, б, ф, в, д, т, г, к, х, н даються йому без проблем. Вже до трьох років дітки починають говорити більш складними реченнями, а їх словниковий запас збільшується до 250-700 слів.
Дбайливі батьки можуть посприяти правильному розвитку мовлення своєї дитини. Для цього існує декілька корисних порад від спеціалістів:
1. Частіше спілкуйтеся із своїм чадом. Адже мама і тато є найголовнішим прикладом у всьому, і без їх допомоги опанувати правильним мовленням буде важко.
2. Не наслідуйте неправильне мовлення дитини, виправляйте її, якщо вона говорить слово невірно. Не використовуйте замінники слів, такі як ням-ням (їсти), мяу (кішка), гав-гав (песик) та інші. Розмовляйте з малечею нормальними загальноприйнятими словами.
3. Удосконалюйте дрібну моторику, адже це сприяє розвитку частини мозку, яка відповідає за активність мовного апарату.
4. Допомагайте своєму малюку навчитись балакати: читайте йому казки, вірші, грайте у цікаві мовні ігри (наприклад, коли дитині необхідно доповнити віршик або вгадати загадку).
5. Пильно слідкуйте за розвитком мовлення малечі, і якщо помічаєте навіть незначні порушення – зверніться до спеціаліста. Пам’ятайте, що чим раніше буде виявлена проблема, тим легшим та швидшим буде її вирішення.
Ознаки затримки розвитку мовлення у дитини
• Маля у віці одного року взагалі не вимовляє ніяких слів.
• На другому році життя дитина не запам’ятовує назви предметів, не реагує на власне ім’я та не розуміє прохання батьків.
• У два роки не може скласти навіть маленьке речення, не повторює слова за дорослими.
• У віці 2-3 років не знає кольори, частини тіла.
• Дитина вимовляє дивні гортанні звуки замість слів, веде себе гіперактивно, не дивиться в очі, тримає рота відкритим.
Логопедичні вправи для дітей з батьками
     Для того, щоб із розвитком мовлення дитини все було гаразд, спеціалісти рекомендують регулярно з ними спілкуватися та виконувати нескладні вправи. Основними та найефективнішими методами сьогодні вважаються: пальчикові ігри, вивчення нових слів та віршів, артикуляційна гімнастика. Особливість цих дій полягає в тому, що вони є не тільки корисними, але й цікавими, і навіть найнепосидючіший бешкетник із задоволенням буде виконувати з батьками ці нескладні завдання. Щоб заняття були результативними, з дитиною слід займатися кожен день, але потрошку – хвилин 5-10.
Показуємо язика, або як підготувати мовний апарат до розмов
     Саме язик вважається найважливішим м’язом органів мовлення. Ось чому його потрібно тренувати та розвивати, щоб він міг справно виконувати свої функції. Тренування із язиком та губами називаються артикуляційною гімнастикою. Результатом щоденного їх застосування стане красиве та правильне вимовляння.
Вправа «Гойдалка»
Посадіть своє дитя навпроти себе. Показуйте йому вправу, нехай він повторює за вами. Розкрийте широко рота. На рахунок «один» - підніміть язик за верхні зуби, «два» - опустіть за нижні. Повторіть 4-5 разів.
Вправа «Смачне варення»
Посміхніться и розкрийте рота. Оближіть язиком спочатку верхню губу, потім нижню. Вправу повторюйте 4-5 разів в одну і в іншу сторону.
Вправа «Чистимо зубки»
Виконується у два етапи.
1. Розкривши рота, ретельно почистіть язиком зуби вліво-вправо: спершу за верхніми, потім за нижніми зубками. Повторюйте вправу по 8-10 разів.
2. Закрийте рота та імітуйте полоскання.
Тож Ви бачите, навчити дитину правильно розмовляти зовсім не складно, і навіть цікаво та захопливо. А як ви займаєтесь із своєю малечею? Можливо Ви маєте власні методи, і якщо це так, то чи подобаються вони Вашім діткам і чи є вони ефективними для них? Поділіться цим із нами у своїх коментаріях. Із нетерпінням чекаємо на Ваші розповіді!

Для додавання коментарів, Вам необхідно Увійти або зареєструватись.
Додати коментар